Alle indlæg af Julie Lolk

Til nye og eksisterende medlemmer i Ormslev og omegns borgerforening.

Selvom året har haft meget få aktiviteter, håber bestyrelsen at så mange som muligt vil blive ved med at være medlem. Og at der kan komme nye medlemmer til!

Satserne er som de plejer:

100kr per person.

250kr for en hustand. (med mere end to personer)

350kr for et kollektiv.

Man kan betale med MobilePay eller bankoverførsel, men husk at skrive adressen på betalingen.

Samme numre som sædvanligt:

Registreringsnummer: 5364 Kontonummer: 0244108

MobilePay: 24118

Kontant betaling kan laves i kuvert hos: Jakob – Trindballevej 20

Gerne så hurtigt som muligt, og hvis man vil med til generalforsamlingen d. 25/2, så inden da.

Nye medlemmer kan se på kortet, om de bor inden for vores område.

Juletræsfest aflyst – men vi får et juletræ!

Juletræsfesten d. 6. dec. er desværre aflyst igen pga Corona.

MEN! Et lille lyspunkt i en på mange måder mørk tid. Vi har været så heldige at få sponsoreret et stort juletræ af Kirsten og Jacob som har Margrethelyst på trindballevej 37.

Vi tænder lyset på juletræet 1. søndag i advent kl 16.( D. 29 nov.)

Alle er velkommen til at dukke op kl 16, hvor vi synger en julesang. Skulle man have lyst til at tage lidt gløgg, juleøl, saft, æbleskiver til eget forbrug er man mere end velkommen til at gøre det.

Mortens aften er aflyst

ENDNU EN AFLYSNING 
Med baggrund i det skærpede forsamlingsforbud ser vi os desværre nødsaget til at aflyse MORTENS AFTEN torsdag den 12. november ☹
Som et plaster på såret har Ormslev Allstars lavet en video af årets koncert. Desuden serverer Peder and ud af huset på selve Mortens Aften (tirsdag 10/11). Bestil hos Tidens Køkken, som sædvanligt. Link til koncerten følger snarest.
Pas godt på jer selv, 
bestyrelsen

Aktivitetskalender efterår 2020

Så er det endelig blevet tid til at offentliggøre efterårets sociale arrangementer i Borgerforeningen. Vi glæder os til at se jer alle igen, og synes selv, vi har fået sammensat et godt efterårsprogram.

Aktivitetskalenderen har fået sin egen side, hvor den altid kan hentes!

Vi starter med et brag, hvor vi skal have indviet den nye ”trekant” foran Borgerhuset. Efter selve indvielsen tænder vi op i grillen, og fejrer at vi endelig må være sammen igen. Nærmere info følger.

I september holder vi borgermøde i forbindelse med fællesspisningen. Har du ideer til nye tiltag i byen, så mød op og giv dit besyv med.

I oktober starter vi et nyt tiltag med foredragsserien: Dét vi brænder for. Første foredragsholder bliver Finn Agger. Har du et emne som du brænder for? Har du rejst verden tynd, og kunne du tænke dig at fortælle om det? Så skriv til Borgerforeningen på: ormslevborgerforening@gmail.com

I november fejrer vi traditionen tro Mortens aften i selskab med byens musikalske sjæle i Ormslev All-stars.

Året afsluttes med juletræsfest for de yngste. Vel mødt!

Der vil blive udsendt nyhedsbrev og Facebookopslag med info om tilmelding m.m. forud for hvert arrangement.

Med venlig hilsen Bestyrelsen

Sankt Hansaften i Borgerforeningen er aflyst

Vi har håbet til det sidste, men som mange af jer måske har set på Facebook har Borgerforeningen valgt at aflyse årets Sankt Hansaften ☹ Vi vurderer, at vi plejer at være væsentligt flere end de 50 personer, forsamlingsforbuddet tillader, og vi kan derfor ikke gennemføre arrangementet. Vi håber alle har forståelse herfor. Til gengæld har vi sammensat et godt efterårsprogram med grillfest, fællesspisninger, foredrag, musik og meget mere…  Nærmere info følger snarest.

NB! Hvis I har opslag, som I gerne vil have delt på hjemmesiden, kan I sende det til borgerforeningen på ormslevborgerforening@gmail.com. Bestyrelsen overfører ikke automatisk nyheder fra Facebook til hjemmesiden.

God sommer!

De bedste hilsner fra bestyrelsen.

Næste uges menu fra Tidens Køkken

Aftensmad til 2 personer: 105,- kr. inkl. levering til døren!

Vi gentager successen! Tak fordi I vil være med – og fordi I deler det med jeres venner ❤️

I uge 15 leverer vi mandag-onsdag kl. 16-18.30 og ønsker i øvrigt go’ påske ?

Post nr. 8000-8220-8230-8260-8270-8362-8381-8464

Bestilling ved Peder Jørgensen på telefon 40139939 eller peder@tidenskoekken.dk

Betaling sker ved levering på MobilePay 84746 Tidens-køkken

Mandag d. 6/4 2020
Mørbradbøf med champignonsauce, kartofler, kålsalat og hjemmesyltede agurker.

Tirsdag d. 7/4 2020
Kalvefrikasse med ærter, rødder, havesyre og hjemmelavet kartoffelmos.

Onsdag d. 8/4 2020
Tarteletter med høns, friske grønne asparges og grønsalat (3 stk. pr. person).

Maden serveres med hjemmelavet groft brød.

Tidens køkken gentager succesen!

Aftensmad til 2 personer: 105,- kr. inkl. levering til døren!

Vi gentager sidste uges succes! Tak fordi I vil være med – og fordi I deler det med jeres venner

Leveres mandag-torsdag kl. 16-18.30 i uge 14, 2020

Post Nr. 8000-8220-8230-8260-8270-8362-8381

Bestilling ved Peder Jørgensen på telefon 40139939 eller peder@tidenskoekken.dk

Betaling sker ved levering på MobilePay 84746 Tidens-køkken

Mandag d. 30/3 2020
Oksekødsfrikadeller med persille, stegte kartofler, sauce og hummus.

Tirsdag d. 31/3 2020
Kylling i karry med bulgur og grøn salat.

Onsdag d. 1/4 2020
Marineret svinekotelet med pasta, flødesauce, fennikelsalat.

Torsdag d. 2/4 2020
Moussaka med tzatziki og urtesalat.

Maden serveres med hjemmelavet groft brød.

Weekenden!

Ny bestyrelse i borgerforeningen

Kære Ormslever,

Så er den nye bestyrelse i Ormslev og Omegns Borgerforening blevet konstitueret:

 

 

 

Bestyrelsen består af:

Formand: Jacob Kveiborg

Kasserer: Jakob Schrøder

Næstformand (og tovholder på Fællesråd): Finn Agger

Bestyrelsesmedlem: Mai-Britt Skjelmose

Bestyrelsesmedlem: Janne Bjørmæs

Suppleant: Jesper Stoltenberg

Bestyrelsen kan kontaktes på: ormslevborgerforening@gmail.com

Vi glæder os meget til at komme i gang med at sætte vores præg på fællesskabet og arrangementerne i Ormslev og Omegn. Vi er dog som alle andre nødt til at vente til vi er på den anden side af Corona- nedlukningen. Derfor har vi også set os nødsaget til at lukke ned for al aktivitet indtil Skt. Hans.

I mellemtiden håber vi, at I passer på hinanden, og at I vil støtte op om borgerhusets forpagter Peder fra Tidens Køkken, som laver mad ud af huset. I denne uge laver han mad hver dag på nær søndag (Se selvstændigt opslag eller check Tidens Køkken ud på Facebook).

På bestyrelsens vegne,

Jacob Kveiborg